Aktualności

IX Międzynarodowy Festiwal Folkloru i konkurs „INTERFOLK in Russia” w Sankt Petersburgu

2016-11-17

IX Międzynarodowy Festiwal  Folkloru i konkurs  „INTERFOLK in Russia” w Sankt  Petersburgu

Zakończeniem tegorocznych wojaży artystycznych Zespołu Pieśni i Tańca „Kębłowo” był udział w IX Międzynarodowym Festiwalu Folkloru i konkursie „INTERFOLK in Russia”w Sankt Petersburgu w dniach 11-15 listopada . Festiwal ten gromadzi bardzo liczną grupę zespołów .W tym roku było 70 zespołów - 20 z całego świata ( Meksyk, Chiny, Indonezja, Iran, Bułgaria, Armenia, Rumunia, Abchazja, Austria, Białoruś, Łotwa, Kazachstan, Estonia, Niemcy, Egipt, Indie, Izrael no i my Polska) a pozostałe z Rosji. Na 90 uczestników konkursu ( niektóre zespoły startowały w kilku kategoriach) zajęliśmy I miejsce w swojej kategorii i dostaliśmy się do ścisłego finału – 23 zespołów , które brały udział w koncercie galowym . Było 6 kategorii .Nasz zespół otrzymał I miejsce ,a kapela specjalną nagrodę za WYSOKĄ KULTURĘ MUZYCZNĄ. Oprócz pucharów i dyplomów otrzymaliśmy zaproszenie na festiwal do Talina w Estonii i Erewania w Armenii.

W tak daleką trasę wyruszyliśmy 9 listopada. W wyprawie brała udział najstarsza grupa ZPiT ,kapela i opiekunowie. Zatrzymaliśmy się w Wilnie. W zimowej scenerii zwiedziliśmy piękne miasto : cmentarz na Rosie,Ostrą Bramę, cerkiew św. Ducha,zakątek gotycki z Kościołem św. Anny i pomnikiem A. Mickiewicza, Sanktuarium Miłosierdzia Bożego–obraz „Jezu ufam Tobie”,schody Czesława Miłosza.

Do Petersburga dotarliśmy 11 listopada w późnych godzinach popołudniowych( odprawa na granicy rosyjskiej trwała 3,5 godziny ).

Mieszkaliśmy w pięknym hotelu St. Petersburg .Z okien podziwialiśmy piękną Newę i statek – muzeum Aurora. W hotelu mieściła się sala koncertowa ,w której odbywało się:otwarcie festiwalu, przesłuchania konkursowe i koncert finałowy. Oprócz tego mieliśmy koncert w Centrum Kultury „Kaskada” –Peterhof i w Sali Koncertowej Administracji Dzielnicy Frużenskiej.

Nie mieliśmy dużo czasu na zwiedzanie,ale udało nam się zobaczyć Ermitraż - wnętrze pałacu Zimowego, Letnią rezydencję carycy Katarzyny w Carskim Siole z piękną Bursztynową Komnatą, Sobór św. Izaaka .Byliśmy też w Świątyni Wniebowstąpienia Chrystusa z 308 mozaikami o ogólnej powierzchni 6560 m 2. Petersburg jest pięknym miastem. Mieliśmy okazję oglądać go w pięknej zimowej szacie. Pobyt, choć krótki okazał się wielką przygodą. Mamy nadzieję ,że uda nam się zobaczyć Sankt Petersburg też w porze letniej, kiedy na Newie odbywa się żegluga morska, a mosty zwodzone są podniesione do góry.